-----------------------------------------------------------------

از #دیدگاه_مشتری، محصول می تواند یک یا دو تا از #مزیت های زیر را داشته باشد:

  •    کیفیت بالاتر
  •    سریع تر
  •    ارزان تر

در آموزه های پیشین تلاش می کردیم بپرسیم: «چرا مشتری باید محصول ما را خریداری کند؟»

اکنون حرفه‌ای‌تر شده‌ایم و این پرسش را دقیق تر مطرح می کنیم: «وقتی مشتری از خودش می‌پرسد که با خرید این محصول چه ارزشی را به دست می آورم، چه پاسخی برای او داریم؟»

برای یافتن این پاسخ باید دو نمایش ساده و بدون پیچیدگی زیر را اجرا کنید:

  •   مشتری را در حالتی که محصول شما را ندارد، بازی کنید
  •   مشتری را در حال استفاده از محصول شما بازی کنید

تفاوت این دو نمایش، همان #ارزش_پیشنهادیِ_کمی‌شده شما است. با این روش امیدوار می شوید که با #ذی‌نفعان_پایدار مرتبط شوید، زیرا مشتریان در صورت دریافت این ارزش، مرتبا به شما رجوع خواهند کرد. نکاتی که در این جا باید در نظر بگیرید شامل این موارد است:

  1. باید مزیت مورد نظر #کاربرنما را بیابید
  2. ارزش را صرفا به همان زبانی بیان کنید که کاربرنما را به سوی محصول کشانده است
  3. بهتر است؟ سریع تر است؟ ارزان تر است؟ هر چه هست را در یک صفحه به صورت تصویری نشان دهید

 

#نوپا

#استارتاپ

#مزیت

#ارزش