-----------------------------------------------------------------

تا این جا چندبار از شما خواسته ایم که با #مشتریان_بالقوه #مصاحبه کنید. اگر تا کنون این کار را نکرده اید، این مرحله همچون سدی پیش روی شماست تا «تابوی مصاحبه» را بشکنید.

به تعداد انگشتان دستان خود یا کمی بیشتر، مشتریانی را فهرست کرده و با آن ها ارتباط برقرار نمایید. دقت دارید که تعداد مشتریان مورد تمرکز از 1 مشتری که همان کاربر نما است، به بیش از 10 مشتری افزایش می‌یابد. در این جا با این افزایش مشتریان هدف، تعداد زیادی از فرضیه های مرحله های پیشین به خوبی آزموده می شوند و دو اتفاق رخ می دهد:

  1. فرضیه ها درست بودند: پس به سمت موفقیت بتازید
  2. فرضیه ها نادرست بودند: به عقب برگردید، آن ها را اصلاح کنید، مجددا مصاحبه کنید و آن گاه به سمت موفقیت بتازید

#مهارت‌های_مصاحبه_پرسش‌گرانه و دوری از #تبلیغ_محصول دو کلید طلایی این مرحله هستند. به یاد داشته باشید که اگر نتوانستید 10 مشتری اولیه را بیابید، باید در بازار خط مقدم ساحلی خود تجدید نظر کنید.

هدف اصلی این مرحله، سنجش اعتبار کاربرنما است تا مبادا از گروه مشتریان غیرواقعی و به اصطلاح، «پَرت» انتخاب شده باشد.

 

#نوپا

#استارتاپ

#کاربرنما

#ارزیابی_فرضیه‌ها