پذیرایی از مسافران

-----------------------------------------------------------------

اگر قبلا #نقشه_سفر_مشتری را کشیده ایم و می دانیم از چه مسیری محصول ما را یافته و خریداری می کند و همچنین فهمیده ایم که مشتری این سفر را به صورت گروهی انجام می دهد، چرا این دو دانسته را با هم تلفیق نکنیم تا با تسلط کامل تری وارد #کارزار_سرمایه‌گذاران شویم؟

دقت کنید که هدف در گام های پیاپی #طراحی_کسب‌وکار این است که تا آن‌جا که می توانیم مشکلات را در این مرحله دریابیم نه وقتی که بنگاه را راه‎اندازی کرده‎ایم، پول سرمایه‎گذار را وارد جریان تولید کرده‎ایم، نیروی انسانی استخدام کرده‎ایم و ... .

حالا دوباره فرآیندی را که مشتری طی آن برای محصول شما تصمیم خرید می گیرد را مرور کرده و آن را دقیق کنید.

به ویژه زمان هر یک از مراحل را برآورد نمایید.

در این برآورد به موانع پیشِ رو دقت کنید. برای شناخت موانع به #واحد_تصمیم‎گیری_مشتری رجوع کنید.

علاوه بر آن به #قوانین_و_مقررات و همچنین استانداردهای داخلی سازمان خریدار نیز توجه کافی معطوف کنید.

این یک فرآیند #جذب_مشتری_دست‌‎به‌‎جیب است که بهترین کمک کننده به شما برای تعیین مناسب‎بودنِ ادامه کار یا تغییر مسیر کسب و کار است.

#نوپا

#استارتاپ

#ترسیم_فرآیند_ جذب_مشتری_دست‌‎به‌‎جیب