-----------------------------------------------------------------
اگر قبلا #نقشه_سفر_مشتری را کشیده ایم و می دانیم از چه مسیری محصول ما را یافته و خریداری می کند و همچنین فهمیده ایم که مشتری این سفر را به صورت گروهی انجام می دهد، چرا این دو دانسته را با هم تلفیق نکنیم تا با تسلط کامل تری وارد #کارزار_سرمایهگذاران شویم؟
دقت کنید که هدف در گام های پیاپی #طراحی_کسبوکار این است که تا آنجا که می توانیم مشکلات را در این مرحله دریابیم نه وقتی که بنگاه را راهاندازی کردهایم، پول سرمایهگذار را وارد جریان تولید کردهایم، نیروی انسانی استخدام کردهایم و ... .
حالا دوباره فرآیندی را که مشتری طی آن برای محصول شما تصمیم خرید می گیرد را مرور کرده و آن را دقیق کنید.
به ویژه زمان هر یک از مراحل را برآورد نمایید.
در این برآورد به موانع پیشِ رو دقت کنید. برای شناخت موانع به #واحد_تصمیمگیری_مشتری رجوع کنید.
علاوه بر آن به #قوانین_و_مقررات و همچنین استانداردهای داخلی سازمان خریدار نیز توجه کافی معطوف کنید.
این یک فرآیند #جذب_مشتری_دستبهجیب است که بهترین کمک کننده به شما برای تعیین مناسببودنِ ادامه کار یا تغییر مسیر کسب و کار است.
#نوپا
#استارتاپ
#ترسیم_فرآیند_ جذب_مشتری_دستبهجیب