۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

آمار سفر در نوروز 98

به گزارش  خبرنگار مهر، امسال #سفرهای_نوروزی با ثبت ۷۷ میلیون و ۱۲۰ هزار اقامت شب، ۲۰ درصد رشد داشت.

مونسان بیان کرد: در طول تعطیلات نوروز ۱۳۲ میلیون بازدید از جاذبه‌های #گردشگری کشور ثبت شده که ۳۴ درصد رشد داشته است. به طور میانگین هر گردشگر از هفت نقطه بازدید کرده است.

اگر برای هر فرد به طور میانگین ۴ شب #اقامت را در نظر بگیریم، می‌توان گفت ۲۰ میلیون نفر در ایام نوروز سفر کرده‌اند. با توجه به نوسان نرخ ارز در کشور، پیش بینی این بود که امسال گردشگری داخلی رشد قابل توجهی داشته باشد، به طوری که در روزهای نخست هم شاهد رشد ۲۷ درصدی در این حوزه بودیم، اما در ادامه تعطیلات با تغییرات آب و هوایی و معضلات و مشکلاتی که سیل به وجود آورد، روند رشد کاهش پیدا کرد.

با توجه به شرایط آب و هوایی در کشور، امسال ماندگاری مسافران افرایش یافت و به تناسب تردد جاده‌ای کمتر شد و شاهد رشد ۵.۴۴ درصدی گردشگری داخلی در این ایام بودیم.تعداد #اقامت_شبانه، بیانگر این است که سفر به عنوان اولویت در سبد خانوار ایرانی‌ها قرار گرفته است و به رغم فشارهای اقتصادی که پیش بینی می‌شد سفرها کاهش پیدا کند، اینچنین نبوده است.

در گیر و دار سیل اما گردشگران خارجی آن طور که معاون گردشگری گفته، روی خوش به سفر در ایران نشان داده‌اند و گفته که در طول ۱۵ روز ۱۸۳ هزار و ۲۸۵ گردشگر خارجی به ایران آمده‌اند این آمار یعنی در سال گذشته چیزی حدود ۵۴ هزار نفر گردشگر خارجی در ایام عید به ایران آمده‌اند که اتفاقاً شرایط بد آب و هوایی هم روی آنها تأثیری نگذاشته و این آمار به طور فزاینده ای رشد پیدا کرده‌اند!

حتی به گفته معاون گردشگری سفرهای خروجی ۳۲ درصد در ایام نوروز ۹۸ کاهش داشته است که با توجه به وضعیت ارزی،۳۷۷ هزار نفر از ایرانیان به خارج از کشور سفر کرده‌اند.

از طرف دیگر اما بخش خصوصی ناراضی از کارکرد خود در ایام عید است. کارکردی که نمی‌توان آن را در ایام دیگر سال نیز جبران کرد. بسیاری از آنها می‌گویند که ضرر کرده‌اند. حرمت الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی کشور می‌گوید نسبت به نوروز سال گذشته حداقل ۴۰ درصد ریزش مسافر داشته‌اند. جمشید حمزه زاده به عنوان رئیس جامعه هتلداران کشور نیز می‌گوید: امسال ضریب اشغال اتاق هتل‌ها تا دهم فروردین ماه ۱۵ درصد کاهش را نسبت به نوروز سال گذشته نشان می‌داد اما این آمار تا پایان روز پانزدهم به ۲۱ درصد کاهش رسید.

با وجود این شرایط اما معاون گردشگری همچنان معتقد است که گردشگری در نوروز ۹۸ شرایط خوبی داشت و حرکت رو به جلو بود!


#سفر #گردشگری #اقامت #اقامتگاه #باماگرد


۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
حامد

چقدر پارچه برای دوختن جیب می‌خواهید؟

اندازه جیب


شما شناخت خوبی از مشتری یافته اید و محدوده مشخصی از بازار را نیز انتخاب کرده اید. اکنون می توانید کل #بازار_در_دسترس را شناسایی کنید. اگر این گام های مقدماتی را طی نکرده بودید، ممکن بود به #سندروم_چینی مبتلا شوید و در مورد درآمد خود متوهمانه سخن بگویید.

با یک بیان ریاضی، کل بازار در دسترس یعنی میانگین درآمد سالیانه اگر کل آن بخش از بازار را که انتخاب کرده اید در اختیار داشته باشید. اما چگونه درآمد سالیانه را حدس بزنیم؟ باید دو کار انجام دهید:

·       شما ابتدا تعداد کاربر نهایی را تخمین می زنید. برای این کار نیاز به جمع‌آوری اطلاعات (#مطالعات_بازار) و سپس صحت‌سنجی برآورد خود با داده‌های تکمیلی دارید (عدد نخست).

·       ارزش سودرسانی هر یک از کاربران نهایی خود را در هر سال محاسبه کنید (عدد دوم).

حالا این دو عدد را در هم ضرب کنید. #درآمد_سالیانه شما به دست می‌آید. فراموش نکنید، شما به دنبال بازاری هستید که اندازه مناسبی داشته باشد تا با صرف حداقل منابع، بر رقبای کوچک این بازار محلی محدودشده پیروز شوید و در این قلمرو کوچک به یک حاکم تبدیل شوید.


#نوپا

#استارتاپ

#شناخت_بازار

#محاسبه_اندازه_بازار

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
مهدی

صندوق پس انداز سفر

صندوق پس انداز سفر

داشتم با دوستم صحبت میکردم و بهش میگفتم با این اوضاع اقتصادی که پیش اومده واقعاً مسافرت رفتن دیگه خیلی سخت شده

دوستم لبخندی بهم زد و گفت همیشه یه راه خوب پیدا میشه حتی تو این اوضاع
گفتم مثلاً چه راهی ؟!
گفت فقط کافیه بری تو سایت باماگرد و ٦ ماه تو #صندوق سفر ، پس انداز کنی
بعد از رسیدن پولت به حد نصاب لازم ، باماگرد یه سفر رایگان متناسب با شرایط دلخواهت و پول پس انداز شُدت ، برات برنامه ریزی میکنه و با امکانات بسیار خوبی که از لحاظ تخفیفی داره تو و خانوادت رو به سفر میفرسته !
اولش باورم نشد ولی وقتی رفتم تو سایت #باماگرد و شرایط پس انداز صندوق سفر رو خوندم معطل نکردم . یه #حساب کاربری باز کردم و اولین #پس اندازم رو اونجا انجام دادم
مطمئنم اگه به خودم باشه بعیده که با این پولا بتونم حتی یکسال بعد هم یه سفر مناسب برم ولی باماگرد این امکان رو برام فراهم میکنه .

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
حمیدرضا

سفر مقدس

سفر مقدس

مجبور می شم فکر کنم که آدم عجیبیه، هر چند اون معمولا قبول نداره و می گه: «آخه کجای این کار برای تو عجیبه؟ همه همین کار رو می کنن».

سه روزه که اصرار می کنه باید تیرماه امسال بریم اردبیل. یه جای خنک، یه جای سرسبز. من همیشه با #سفرکردن موافق بودم ولی این دفعه با توجه به مشکلات اقتصادی که تو کشور ایجاد شده و ما هم تا حدودی دچارش شدیم، واقعا در #شرایط_مالی خوبی نیستیم که بخوایم به سفر فکر کنیم. من گفتم که سفر تابستون امسال رو باید از برنامه حذف کنیم ولی اون اصرار داره که: «چیزی که باید از #برنامه حذف بشه سفر نیست، یه چیز دیگه ایه که باید پیداش کنیم». بعد هم گفت که امروز دو ساعت از اداره زودتر برمی گرده تا با هم فکر کنیم و هزینه‌هایی رو که می شه منتفی کرد یا کاهش داد فهرست کنیم.

#سفر برای اون تبدیل شده به یه امر مقدس! جالبه که می گه همه همین طور هستن. چون آدم سرِ حال و موفقیه، احساس می کنم من رو هم کم کم شبیه خودش کرده.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
مهدی

چک‌لیست طلایی

چک لیست طلایی


آیا تا توانستید #گروه‌بندی‌های_مشتریان خود را ریزتر و خردتر کردید؟ کافی است! حالا باید در خلاف جهت حرکت کنید!!

#کاربران_نهایی و #کاربردهای_محصول را با هم تجسم کنید. این دو دسته را با یکدیگر هم‌خوان کنید. ترکیب این دو موجودی ارزشمند به نام #فرصت را ایجاد می‌کنند. باید تلاش کنید که این فرصت ها را شکار کنید. باید قلاب ماهیگیری خود را میان دریاچه کوچک فرصت‌هایی که ایجاد کرده‌اید بیندازید.

دوباره لیستی بسازید که تعداد اعضای آن بیشتر از تعداد انگشتان یک دست و کمتر از تعداد انگشتان دو دست باشد. این لیست مشتریان شماست، باور کنید. باید این لیست را به صورت دقیق بررسی کنید. احتمالا یک ماه با او درگیر خواهید بود.

این پرسش‌های اساسی را برای هر فرصت مطرح کرده و در یک ماه گفته شده، تلاش کنید بهترین و کامل‌ترین پاسخ ها را برای این پرسش ها بیابید:

  1. آیا این مشتری می تواند هزینه محصول/خدمت ما را پرداخت کند؟
  2. نیروی فروش من به او دسترسی دارد؟
  3. دلیل قانع کننده او برای خریدن از من چیست؟
  4. در کجای شبکه تامین نیاز مشتری هستیم؟
  5. آیا رقابتی آن‌قدر شدید وجود دارد که به کلی مانع کار من شود؟
  6. آیا این محصول/ خدمت امکان توسعه دارد؟

این در واقع #چک_لیست_طلایی برای #شناخت_مشتری است.

 

 

#نوپا

#استارتاپ

#شناخت_مشتری

#شناخت_بازار


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
مهدی

سکوت مرموز

سکوت مرموز


همیشه وقتی از سر کار میومدم و کلید رو توی قفل می چرخوندم، پسرم می دوید و میومد پشت در و دستش رو دراز می کرد و می گفت: «چی خریدی برام؟» امروز اما خبری از این بازی تکراری نبود.

روی مبل نشستم. دست همسرم رو گرفته بود و دوتایی اومدن پیش من نشستن. همسرم ساکت بود. انگار قبلا متقاعد شده بود. پسرم شروع کرد:

- من می دونم یک ماه دیگه سالگرد ازدواج شماست

- علیک سلام، خوب که چی؟

- من «فیلبند» رو انتخاب کردم. البته انتخاب سختی بود ولی به کمک #باماگرد انجامش دادیم!

- فیلبند دیگه چیه؟

- چی نه، بگو کجاست.

- خوب، کجاست؟

- یه روستای زیبا نزدیک شهر بابل تو مازندرانه.

- حالا چرا فیلبند؟

- به خاطر یه چیزی که تو نمی دونی. ما باید بریم اون جا!!

و من هر چی به او و همسرم اصرار کردم چیزی نگفتن. تنها راه این بود؛ رزرو کردم تا بفهمم.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
مهدی

آرامش

تا حالا فکر کردید چجوری میتونید به آرامش برسید ؟!
به نظرم آرامش ، محصول نظم دادن به یه سری از افکار ماست
وقتی شما خیالتون از یه چیزی راحت باشه تو اون مورد خاص آرامش دارید
مثلاً اگر یه آدم مورد اعتماد و کاربلد رو برای سپردن یه کاری در نظر بگیرید ، تو اون مورد آرامش ذهنی پیدا میکنید
حالا بیاید فکر کنید که یه تیم حرفه ای ، مسئولیت برنامه ریزی یه سفر تفریحی رو براتون از ابتدا تا انتهاش بعهده گرفته باشند و تنها کاری که شما باید انجام بدید اینه که فقط باید طبق اون برنامه ریزی عمل کنید و لذت ببرید

باماگرد اولین و تنها سامانه هوشمند برنامه ریزی سفر متناسب با علایق و توان شماست

آرامش

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
حمیدرضا