۱۵ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

« رونق تولید به روش دیگر »

-----------------------------------------------------------------

همیشه فکر میکردم رونق تولید یعنی اینکه حتماً باید یه محصول صنعتی ایجاد بشه
ولی با مطالعه و بررسی یه کشور پیشرفته متوجه شدم لزوماً رونق تولید این نیست
بلکه توسعه امر گردشگری هم میتونه به رونق تولید ناخالص ملی کمک کنه
بعنوان مثال ، سهم درآمد فرانسه از توسعه گردشگری ١٥ درصد تولید ناخالص ملیش هست
و سهم ایران تنها ٧ درصده
ضمن اینکه بهبود کیفیت این موضوع هم خودش موضوعیت داره و میتونه این سهم رو افزایش بده
باماگرد ، میتونه سهم بسزایی از این موضوع رو به خودش اختصاص بده چرا که با برنامه ریزی دقیق و مناسب سفر ، توزیع سفر در ایام غیر پیک رو در رأس توجه خودش قرار داده و این مطلب ، میتونه به بهره وری تاسیسات معطل ویلاهای مازاد کمک شایانی بکنه .

۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
حمیدرضا

بسازیم!

-----------------------------------------------------------------

ابتدا یک تعریف کلی از محصول خواهید کرد. هر چه در ادامه کار استارتاپ خود انجام خواهید داد، تفصیل‌دادن این تعریف کلی است.

رویکرد شما در این مرحله نیز باید از تفکر تصویری بهره‌مند باشد تا اعضای تیم را همگرا نماید. در همین مرحله توافق‌های کلی روی محصول در میان همکاران تیم ایجاد می شود.

شما چه کار می‌کنید؟!!

می خواهید یک نمونه کامل از #محصول_اولیه بسازید؟

نه این اشتباه را مرتکب نشوید؛ بلکه صرفا یک #نمونه_سطح_بالا و بدون ورود به جزییات ترسیم کنید.

سپس با #مشتریان_بالقوه مصاحبه کرده و نظر آن ها را جویا شوید.

بهترین راه برای تولید آن چه در این مرحله منظور ما است، تهیه #بروشور یا #کاتالوگ محصول است. با این کار مجددا وادار می شوید که کسب و کار خود را از #دیدگاه_مشتری نظاره کنید. چرا به مشتری برگشتیم؟ چون در این جا و با تولید بروشور در واقع تمرین می کنید که #مزیت‌های_محصول را برای مشتری خود بیابید. در مرحله بعد با این مزیت‌ها کار خواهیم کرد.

 

 

#نوپا

#استارتاپ

#تولید_محصول_سطح_بالا

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
حمیدرضا

« مهم ترین دغدغه ها »

-----------------------------------------------------------------

هر کدام از ما برای رفتن به سفر به چه چیزهایی می اندیشیم و مهم ترین دغدغه مان برای رفتن به یک سفر دلچسب کدام است ؟

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
حمیدرضا

« همایون رهبر » قسمت دوم

داستان

-----------------------------------------------------------------

یه روز بعد از ناهار که کمی خلوت تر بود و اون داشت قفسه هاش رو مرتب می کرد، رفتم پیشش و به نحوی که مانع انجام کارش نباشم و البته روابط سلسله مراتبی رو به هم نزنم صحبت رو شروع کردم: «چطوری همایون؟ چند وقته می خوام یه چیزی ازت بپرسم».

- خوبم جناب سعیدی ممنون. بفرمایید.

- می خواستم بپرسم چطور می تونی هر ماه سه چهار تا سفر بری؟ چطوری برنامه ت رو هماهنگ می کنی؟»

همایون اصلا فکر نکرد. سریع گفت: «من هر ماه سه چهار تا سفر نمی رم، یعنی این طوری نیست.»

- پس چطوریه؟

- من هر دو هفته یه بار به یکی از شهرهای نزدیک تهران می رم. هر ماه یه بار می رم شمال و هر دو ماه یه بار می رم یکی از شهرهای سمت کویر، هر سه ماه هم دو تا سفر به شهرهای بندری جنوب دارم که یکی‌ش البته دیدار اقوام هست. در سال هم یه سفر اکتشافی دارم برای پیدا کردن جاهای جدید...»

حرفش رو قطع کردم...

همایون رهبر - قسمت نخست

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
حمیدرضا

توسعه بخش خرید ابزاری مهم در ترویج « گردشگری »

-----------------------------------------------------------------

امروزه کشورهای زیادی از اشکال متفاوت #گردشگری برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند. #گردشگری_خرید یکی از انواع گردشگری است که در جذب گردشگر از بازار جهانی دارای اهمیت فراوان می باشد. گردشگری خرید را می توان به عنوان یک گونه گردشگری که تمایل به سفر و خرید را در هم آمیخته است و بستر مستعدی برای فروش محصولات محلی فراهم می آورد برشمرد. گاهی در کنار انگیزه اصلی سفر، خرید به عنوان انگیزه ثانویه مورد توجه بوده و در برخی از موارد به عنوان تنها انگیزه سفر محسوب می شود.

مهم ترین دلیلی که باعث شکل گیری گردشگری خرید می شود؛ روحیه تنوع طلب انسان مدرن برای خرید است و همین مساله در حقیقت باعث شکل گیری و تاسیس بازارهای بزرگ شده است که گوی سبقت را از یکدیگر می ربایند و هر روز نیز در حال گسترش هستند.

توسعه بخش خرید ابزاری مهم در پیشبرد و ترویج صنعت گردشگری می باشد. خرید یکی از محرک های اصلی مسافرت، یکی از جاذبه های مهم مقصد و از فعالیت های مورد توجه گردشگران است. خرید به دلایل متعددی از جمله رفع نیاز، تفریح و سرگرمی، کسب تجربه و لذت، همراهی با دوستان و آشنایی با جوامع محلی صورت می گیرد. البته دلایل ذکر شده تنها قسمت اندکی از طیف گسترده ی مربوط به اهداف خرید می باشد.

تجربیات سایر کشورها در زمینه ی استفاده از گردشگری برای رسیدن به اهدافی مانند اشتغال زایی، کمک به جوامع محلی و حفظ بنیان های فرهنگی راه را برای درک این نکته که در قرن ۲۱ گردشگری از قدرتمندترین ترین صنایع دنیا محسوب می شود هموار می نماید. اکنون بسیاری از کشورها اقتصاد گردشگری خود را مبتنی بر گردشگری خرید رهبری می کنند. با توجه به سه عامل کلیدی کالا، قیمت، مقصد کشورهایی نظیر چین، تایلند و مالزی به خوبی توانسته اند از این مسیر برای خود ارزش افزوده به دست آورند.

در همسایگی کشور خودمان در ترکیه و امارات شاهد تقویت دو چندان صنعت گردشگری در زمینه گردشگری خرید می باشیم. به نظر می رسد خرید و سبک جدید آن در ایران نیز طی این سال ها تغییرات چشم گیری داشته است.احداث مجتمع های بزرگ چند منظوره خرید از جمله رخدادهایی است که ضمن ایجاد موج در صنعت گردشگری و بالا بردن ضریب تکاثری خرید بیانگر تحول در این عرصه می باشد.اما هنوز ظرفیت های زیادی برای فعال کردن وجود دارد که تاکنون مورد توجه جدی واقع نشده است.به عنوان مثال اگر بخواهیم در این زمینه مقایسه ای با کشورترکیه داشته باشیم، شاهد هستیم که در کشور ترکیه با برنامه ریزی جشنواره های خرید توانسته است ضمن ایجاد تحول شگرف در صنعت گردشگری، ارقام میلیاردی سودبرای فعالان بازار خود فراهم کند. اینجا فرصت مناسبی است که تجربه ترکیه را با دقت بیشتری مد نظر قرار دهیم.مرور تجربه ترکیه از این جهت حائز اهمیت است که بخش مهمی از گردشگران بازار ترکیه مبتنی بر گردشگران ایرانی ساماندهی شده است، تا جایی که آمارها بیانگر آن است که سود گردشگری خرید ایرانیان برای ترک ها حدود یک میلیارد دلار در سال است، ضمن اینکه نباید فراموش کنیم ترک ها یکی از مهم ترین جشنواره های خرید خود را از پایان اسفند تا اردیبهشت برگزار می کنند که درست همزمان با فصل خرید و مسافرت ایرانیان است. تجار ترکیه در مدت برگزاری این جشنواره تلاش می کنند با ارائه تخفیف های زیاد ، گاهی اوقات تا ۷۰ درصد، سودی پر منفعت که البته براساس برنامه ریزی و شم اقتصادی آنها حاصل شده است برای خود تضمین کنند.

#باماگرد نیز از طریق #برنامه_ریزی_سفر می تواند در توسعه این نوع گردشگری حرف های زیادی برای چامعه هدف داشته باشد.

.

.

برگرفته از مقاله تحلیل نقش مراکز خرید در رابطه با گردشگری و زیارت در کلانشهرها

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
حمیدرضا

تبلیغات تلویزیونی

داستان------------------------------------------------------------------

تو این تبلیغات تلویزیونی دقت کردم ، دیدم تنها جایی که اسم #برنامه ریزی میاد ، این موسسات کمک آموزشی هستند که در زمینه کنکور فعالیت می کنند .

به خانمم گفتم واقعاً ما ایرانی ها کمتر به #برنامه ریزی فکر می کنیم .

صرفاً یه سری کارها رو انجام میدیم و در حین کار به #مشکلاتش برخورد می کنیم .

دقیقاً بر عکس جوامع پیشرفته !!!

اونها مدتها روی برنامه ریزی تمرکز میکنند و بعد از انجام #برنامه ریزی دقیق ، اون موضوع رو اجرا میکنند .

تو همین بحث ها بودیم که خانمم یه سایت رو از تو تبلتش بهم نشون داد که مهمترین عنوان صفحه اصلیش این جمله بود :

" #باماگرد ؛ اولین #سامانه #هوشمند #برنامه ریزی #سفر "

و بهم گفت : نه بابا کی گفته فقط خارجی ها #برنامه ریزی می کنند ، ما هم کلی پیشرفت کردیم دیگه

سایت #باماگرد ، برای سفرهای تفریحیمون #برنامه ریزی می کنه .

بهتر نیست یه بار از این سایت خرید کنیم تا ما هم لذت یه سفر #برنامه ریزی شده رو تجربه کنیم ؟!

منم گفتم : چرا خوبه

ولی من فقط داشتم دو تا جمله درد دل میکردم باهات !!!!!!!!!!!

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
حمیدرضا

با چشمان عقاب همه جا را ببینید

نوپا14

----------------------------------------------------------------

حالا وقت آن است که آرام آرام کمی از مشتری فاصله گرفته و به سمت #تولید_محصول بروید. البته فقط در فرآیند طراحی از مشتری فاصله ایجاد می‌کنید نه در کسب و کار.

در ادبیات کارآفرینی نمودار معروفی به نام #نقشه_سفر_مشتری وجود دارد. آن چه در این نقشه آورده می‌شود، مسیر حرکت مشتری برای رفع نیاز است. در این مرحله و با کمک نقشه سفر مشتری سعی می کنید که بفهمید:

  • چرا مشتری به یک محصول نیاز پیدا می کند؟
  • چگونه شما را می یابد؟
  • چگونه محصول شما را می بیند و ارزیابی می کند؟
  • چگونه خرید را انجام می دهد و به همین ترتیب پیش می رود تا پشتیبانی محصول شما را دریافت کند؟

نام دیگر این نقشه، #مورد_کاربری_چرخه_حیات_محصول است و باید آن را به شکل دیداری یا تصویری ایجاد کنید. این تصویر به شما امکان تطبیق محصول را با #زنجیره_ارزش_مشتری می دهد. اگر گام‌های پیشین را به خوبی طی کرده باشید، اکنون باید احساس تسلط بالایی روی مشتری داشته باشید.

 

#نوپا

#استارتاپ

#نقشه_سفر_مشتری

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
حمیدرضا

پارامتر های تاثیرگذار در سفر

اینفو

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
حمیدرضا

« همایون رهبر » قسمت اول

همایون رهبر1

-----------------------------------------------------------------

با این که #همایون، یه فروشنده ساده توی یکی از شعبه های معمولی هست، حتی جناب قربانیان هم اون رو می شناسه و بعضی وقتها برای دیدنش به بهانه سرزدن به شعبه اونا تو خیابون پیروزی میره اون جا. همایون یه آدم معمولی به نظر میاد ولی اگر کسی یه نصف روز تو شعبه پیروزی باشه، نظرش عوض می شه، چون بقیه همکارا رو می بینه که مرتب میرن پیشش زمان کمی باهاش صحبت می کنن و احتمالا مشورتی می گیرن و میرن.

من مدیر فروش نمایندگی‌های یه کارخونه نساجی هستم. به خاطر رابطه خوبی که با پسر جناب قربانیان، صاحب کارخونه و فروشگاه‌ها داشتم، خودمو به شعبه پیروزی منتقل کردم که هم به خونه‌م نزدیک تر بود و هم خارج از طرح ترافیک بود. در نگاه اول همایون برای من یه کارمند معمولی و خوش سر و زبون بود اما بعد از مدتی البته اتفاقی که برای بیشتر همکارای همایون می افته، برای منم افتاد ...

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
حمیدرضا

مزایای اجاره ویلا نسبت به هتل

مزیت ویلا بر هتل

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
حمیدرضا