واقع گرایی


چون در آغاز کار هستید، باید با محدودسازی وسیله‌هایی که روی میز کار خود می‌چینید آغاز کنید! شما صاحب یک شرکت بسیار بزرگ با منابعی که به سختی به محاسبه کشیده می‌شوند نیستید، شما کارآفرین هستید و تازه پا به عرصه بازار گذاشته و سرمایه محدود و اغلب ناچیزی دارید. فرصت‌های زیادی برای آزمون ایده‌هایتان ندارید؛ پس باید منابع خود را در بازار جدیدی که مطمئن هستید می‌توانید بر آن تسلط یابید به کار بگیرید. مواظب باشید که همین ابتدای کار، در دو دام گرفتار نشوید:

  • به داستان‌ها و حتی اعلام نیازهایی که از هر منبعی به گوشتان می‌خورد توجه کنید اما آن‌را محور بازاریابی خود قرار ندهید. تمرکز خود را از دست ندهید.
  • فرصت‌های تخیلی که به سرعت شما را به آرزوها پیوند می‌دهد را سرلوحه کار خود قرار ندهید. حتما آن‌ها را روی میز تحلیل بیاورید و همه ابعاد آن را بررسی کنید. هرگز با یک زنجیره از توهمات به موفقیت در کسب بازار نخواهید رسید. اگر به ایده‌ای ایمان هم دارید، باید آن را از آب و گل درآورید. تمرکز خود را از دست ندهید.

پرسش‌های اساسی همواره روبروی شما هستند. روی آن‌ها متمرکز باشید:

  1. چرا مردم محصول شما را خواهند خرید؟
  2. چرا سهم بازار در طول زمان افزایش خواهد یافت؟
#نوپا
#استارتاپ