کاربر مجازی ساخته شده


اوج تمرکز شما بر مشتری اینجا رخ می دهد. #کاربر_نهایی را شناسایی کرده‌اید؟ حالا او را در وجود یک فرد مجازی مجسم کنید. این کار باعث همسویی ذهن همه افراد کسب و کار می شود و همه همکاران شما خواهند دانست که باید نظر مثبت چه کسی را به دست بیاورند. اکنون به جای گمانه‌زنی، با قاطعیت پرسش‌های مربوط به مشتری را پاسخ خواهید داد. پس او را خلق کنید!

یک نام برای او انتخاب کنید. محل زندگی و شرایط مالی و فرهنگی او را بسازید. پس از آن که مشغول زندگی و کار شد، به سراغ رفتار او بروید و #اولویت‌بندی_نیازها و خواسته‌های او را برنامه‌ریزی نمایید. تا جایی وارد جزییات شوید که بتوانید #معیارهای_خرید او را تعیین کنید. اکنون باید مجددا با #کاربر_نهایی مصاحبه‌هایی داشته باشید و پس از این مصاحبه‌ها مجددا به سراغ #مشتری_مجازی ساخته‌شده‌ی خود بروید و جزییات او را تکمیل‌تر کنید. وقتی خیالتان راحت شد، روبروی او بنشینید و به صراحت از او بپرسید:

  • برای دیدار تو به کجا بیایم؟
  • می توانی به من بگویی که چه ویژگی‌هایی در محصول خود قرار دهم؟
  • به من بگو دوست داری فروشنده چه برخوردی داشته باشد؟

تصویر و مشخصات #کاربر_مجازیِ_خلق‌شده را تبدیل به یک قاب عکس تکراری در دیوارهای اتاق خود و همکاران کنید که البته ممکن است هر چند وقت یک بار جزییاتی از او را تغییر دهید. با او زندگی کنید.

 

#نوپا

#استارتاپ

#شناخت_مشتری

# ساخت_کاربر_مجازی