-----------------------------------------------------------------

 خیلی خوب است که مشتری را به خوبی شناخته و برگزیده‎اید.

خیلی خوب است که مشخصات سطح بالای محصول و حتی #ارزش_پیشنهادی خود را مشخص کرده‎اید.

اما آیا فکر نمی‎‌کنید که کارآفرینان دیگری نیز هستند که همین الان، همین کارها را در حوزه مورد توجه شما انجام داده‎اند؟

حالا می‎خواهید با آن‎ها چه کنید؟ آیا می‎توانید آن‎ها را حذف کنید؟ قطع خیر؛ پس باید با آن‎ها #رقابت کنید.

برای رقابت، نیاز به عاملی دارید که پیروزی شما را تضمین کند.

ما به آن عامل، #شایستگی_محوری می‎گوییم؛ همان چیزی که هیچ کسی نمی‎تواند آن‎را به راحتی از شما تقلید کند، حداقل تا زمانی که به سهم قابل قبولی از بازار دست نیافته‎اید.

برای یافتن شایستگی محوری فقط باید به خودتان رجوع کنید؛ همین.

سپس آن‎چه را ملاک برتری و تفاوت اساسی شما نسبت به دیگران است به صورت ملموس و شفاف بیان کنید.

به عنوان جملات راهنما به این فکر کنید که مایل هستید از چه چیزی در کسب و کار خود با #مالکیت_معنوی دفاع کنید؟

همان را شایستگی محوری خود بدانید؛ هرچند پس از موفقیت و توسعه کسب و کار خود، باید به دنبال روش‌های دقیق‌تری برای یافتن شایستگی محوری باشید.

مهم‌ترین مساله‌ای که در مورد شایستگی محوری باید بدانید این است که پس از یافتن آن، هرگز آن‌را تغییر نمی‌دهید، بلکه یا آن‌را قوی‌تر می‌کنید و یا محافظت‌های آن‌را بیشتر خواهید نمود.

اگر آن‌را تغییر دهید، شاید بتوان گفت که کسب و کار خود را تغییر داده‌اید.

 

#نوپا

#استارتاپ

#کسب_و_کار

#شایستگی_محوری