نوپا 26

=======================

#پایداری و جذابیت کسب و کاری که آن را به خوبی طراحی کرده‌اید، کلید موفقیت شما در سودآوری و آزمون اصلی فرضیه‌ها و امیدواری‌های شماست.

برای تخمین پایداری و جذابیت کسب و کار باید بدانید از هر مشتری چقدر سود خواهید برد و همچنین جذب هر مشتری چقدر هزینه دارد. برآورد هزینه جذب هر مشتری کاری بسیار پیچیده بوده و به شکل چرخه‌ای و بازگشتی انجام می‌شود. ابتدا راهبردهای مرتبط با فرآیند فروش را طراحی کرده و محاسبات مربوط به آن را انجام می‎‌دهید. آن‌گاه دوباره برای کاهش هزینه جذب به بررسی فرآیند فروش برخواهید گشت.

عمر فروش یک محصول جدید سه مقطع زمانی دارد:

  1. کوتاه مدت: در این مقطع با برای ایجاد جریان تقاضای بیشتر، با #نیروی_فروش_مستقیم کار می کنید و ارتباط‌گیری شما با مشتری مستقیم است.
  2. میان مدت: پس از موفقیت در مقطع نخست، تقاضاهای محصول شما رو به فزونی گرفته و روی دسته‎‌بندی و #مدیریت_مشتریان و تکمیل سفارش‌ها کار تمرکز خواهید کرد. برای سفارش های خرد از نیروهای فروش غیرمستقیم استفاده کرده و نیروهای فروش مستقیم خود را به مشتریان بزرگتر تخصیص خواهید داد.
  3. بلند مدت: تقاضا آفرینیِ کم‌تری خواهید داشت و بیشتر روی تکمیل سفارش‌ها متمرکز خواهید شد. در این جا شما مدیریت راهبردی بازاریابی و پایش تغییرات اساسیِ آن را انجام خواهید داد.

اکنون که به چرخه حیات فروش محصول تسلط یافتید، با شناختِ کانال‌های فروش می توانید #فرآیند_فروش را ترسیم کرده و با کمک مشاوران موضوع، آن را بهبود داده و نحوه ورود به بازار و راهبرد فروش در گذر زمان را تعیین نمایید. حالا می‌توانید محاسبات #هزینه_جذب_مشتری را آغاز کنید.

 

#نوپا

#استارتاپ

#هزینه_جذب_مشتری