چک لیست طلایی


آیا تا توانستید #گروه‌بندی‌های_مشتریان خود را ریزتر و خردتر کردید؟ کافی است! حالا باید در خلاف جهت حرکت کنید!!

#کاربران_نهایی و #کاربردهای_محصول را با هم تجسم کنید. این دو دسته را با یکدیگر هم‌خوان کنید. ترکیب این دو موجودی ارزشمند به نام #فرصت را ایجاد می‌کنند. باید تلاش کنید که این فرصت ها را شکار کنید. باید قلاب ماهیگیری خود را میان دریاچه کوچک فرصت‌هایی که ایجاد کرده‌اید بیندازید.

دوباره لیستی بسازید که تعداد اعضای آن بیشتر از تعداد انگشتان یک دست و کمتر از تعداد انگشتان دو دست باشد. این لیست مشتریان شماست، باور کنید. باید این لیست را به صورت دقیق بررسی کنید. احتمالا یک ماه با او درگیر خواهید بود.

این پرسش‌های اساسی را برای هر فرصت مطرح کرده و در یک ماه گفته شده، تلاش کنید بهترین و کامل‌ترین پاسخ ها را برای این پرسش ها بیابید:

  1. آیا این مشتری می تواند هزینه محصول/خدمت ما را پرداخت کند؟
  2. نیروی فروش من به او دسترسی دارد؟
  3. دلیل قانع کننده او برای خریدن از من چیست؟
  4. در کجای شبکه تامین نیاز مشتری هستیم؟
  5. آیا رقابتی آن‌قدر شدید وجود دارد که به کلی مانع کار من شود؟
  6. آیا این محصول/ خدمت امکان توسعه دارد؟

این در واقع #چک_لیست_طلایی برای #شناخت_مشتری است.

 

 

#نوپا

#استارتاپ

#شناخت_مشتری

#شناخت_بازار