شما شناخت خوبی از مشتری یافته اید و محدوده مشخصی از بازار را نیز انتخاب کرده اید. اکنون می توانید کل #بازار_در_دسترس را شناسایی کنید. اگر این گام های مقدماتی را طی نکرده بودید، ممکن بود به #سندروم_چینی مبتلا شوید و در مورد درآمد خود متوهمانه سخن بگویید.
با یک بیان ریاضی، کل بازار در دسترس یعنی میانگین درآمد سالیانه اگر کل آن بخش از بازار را که انتخاب کرده اید در اختیار داشته باشید. اما چگونه درآمد سالیانه را حدس بزنیم؟ باید دو کار انجام دهید:
· شما ابتدا تعداد کاربر نهایی را تخمین می زنید. برای این کار نیاز به جمعآوری اطلاعات (#مطالعات_بازار) و سپس صحتسنجی برآورد خود با دادههای تکمیلی دارید (عدد نخست).
· ارزش سودرسانی هر یک از کاربران نهایی خود را در هر سال محاسبه کنید (عدد دوم).
حالا این دو عدد را در هم ضرب کنید. #درآمد_سالیانه شما به دست میآید. فراموش نکنید، شما به دنبال بازاری هستید که اندازه مناسبی داشته باشد تا با صرف حداقل منابع، بر رقبای کوچک این بازار محلی محدودشده پیروز شوید و در این قلمرو کوچک به یک حاکم تبدیل شوید.
#نوپا
#استارتاپ
#شناخت_بازار
#محاسبه_اندازه_بازار