-----------------------------------------------------------------

یکی از مهم ‌ترین دلایل عدم توسعه و رشد صنعت #گردشگری در ایران نامتوازن بودن سفرها می باشد. صاحب نظران صنعت گردشگری معتقدند مادامی که نگاه ها به تاسیسات گردشگری علمی نشود، شاهد رشد واقعی در این صنعت نخواهیم بود. سفرها در ایران به صورت نامتوازن توزیع می شود و به همین دلیل در ۱۵ روز تعطیلات نوروزی و تا حدودی در ۳ ماهه #تابستان با حجم بالایی از #سفر روبرو می شویم در حالی که در مابقی روزهای سال کاملا با رکود گردشگری مواجه می شویم. سقف سالانه سفر در کشورمان ۱۰۵ روز است و در مابقی روزهای سال تقریبا با مرگ تاسیسات گردشگری روبرو می شویم. تمامی موارد ذکر شده نشان دهنده این است که سفر در ایران کاملا فصلی اتفاق می افتد.

از سوی دیگر در بعضی فصل ها حجم سفرها به شدت افزایش می ‌یابد ولی تاسیسات گردشگری و فعالان این حوزه از آن منتفع نمی‌ گردند. مسافرت به این سبک و اقامت در مدارس و چادرها به توسعه و رشد صنعت گردشگری کمکی نمی ‌کند. به همین دلیل علی ‌رغم افزایش سفرها و هزینه ‌هایی که مسافران متقبل می شوند بهبود چندانی در صنعت گردشگری حاصل نمی شود. چرا که رشد گردشگری تدریجی اتفاق می ‌افتدو برای رشد و توسعه گردشگری در یک منطقه باید پیش از هر چیز جامعه #میزبان را آماده کرد و اگر جامعه میزبان مهیا و آماده نگردد نه تنها آن منطقه و استان از ورود گردشگر سودی نمی ‌برد بلکه متضرر می شود.

هم چنین نباید از نقش مهم رسانه ‌ها در توسعه گردشگری غافل شد.اگر قرار است که به عنوان مثال استان چهارمحال و بختیاری در صنعت گردشگری رشد کند یکی از نخستین راه ‌ها، آموزش است و رسانه ‌ها در این مهم نقش محوری دارند. #باماگرد به عنوان یک رسانه پویا تلاش می کند که علاوه بر گسترش سهم بازار خود در ایجاد فرهنگ مناسب برای سفر از طریق #برنامه_ریزی_سفر و ایجاد استانداردهای میزبان و مهمان در بهبود #فرهنگ گردشگری نقش بسزایی ایفا نماید.