اوورتوریسم

-----------------------------------------------------------------

همه می دانیم که صنعت توریسم و #گردشگری بخش اقتصادی مهم و در آمدزایی برای هر منطقه و کشور محسوب می شود.

اما صنعت گردشگری هم مثل هر بخش و صنعتی، جنبه تاریکی هم دارد که تا به حال به آن توجه زیادی نمی شد. این بخش تاریک و منفی، #اُوِرتوریسم (Overtourism) نامیده می شود که به معنای ازدحام بیش از حد و مخربِ گردشگران در یک مکان و منطقه است.

در سال های اخیر بحث اورتوریسم به معضل جدید و جدی صنعت گردشگری تبدیل شده و کشورهای مختلف به فکر راه حل برای رفع این مشکل برآمده اند.

اثرات مثبت و سازنده صنعت گردشگری و توریسم بر کسی پوشیده نیست.

این جنبه های مثبت از طریق درآمدزایی، دریافت مالیات، فروش کالا و خدمات و سرویس های مختلف به گردشگران و اشتغال زایی کاملا مشهود و مشخص است.

به همین دلیل هم کشورهای مختلف دنیا سعی می کنند با تقویت و حفظ مکان ها و جاذبه های گردشگری و ایجاد زیرساخت های مناسب بتوانند از درآمدهای حاصل از این صنعت بهره مند شوند.

اما با رشد آمار سفرها و افزایش تعداد گردشگران داخلی و خارجی مشکلی جدید پدیدار شده که جنبه های بسیار مخرب و آسیب زننده ای می تواند داشته باشد.

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که در #تعطیلات مثل عید نوروز یا تابستان به جایی #سفر کنید و آن قدر مقصد و جاذبه های گردشگری شلوغ و پرازدحام باشد که هیچ لذتی از سفرتان نبرید.

البته ازدحام بیش از حد گردشگر و بیشتر از حد ظرفیت که اورتوریسم نامیده می شود تنها باعث اختلال در سفر مسافران نمی شود. بلکه می تواند تاثیرات مخربی بر زندگی مردم محلی، #محیط_زیست و آثار و جاذبه های تاریخی و گردشگری هم داشته باشد.

ادامه دارد...

اوورتوریسم - بخش دوم

منبع: وبسایت الی گشت

#باماگرد #گردشگری  #برنامه_ریزی  #برنامه_ریزی_سفر  #اجاره_ویلا #اجاره_روزانه