اوورتوریسم

-----------------------------------------------------------------

اگر به طور خلاصه بخواهیم #اورتوریسم در صنعت #گردشگری را تعریف کنیم

باید این طور بگوییم: اورتوریسم وقتی اتفاق می افتد که تعداد بازدیدکنندگان یک مقصد بسیار زیاد باشد. 

البته استفاده از عبارتِ  "بسیار زیاد"  نمی تواند به طور دقیق این مفهوم را مشخص کند و نمی توان عدد دقیقی برای آن مطرح کرد.

این موضوع تا حد زیادی به مقصد گردشگری، ساکنین و افراد بومی در آن منطقه، #میزبان ها، صاحبان کسب و کار و #توریست ها بستگی دارد.

مثلا ممکن است تعداد بازدیدکنندگان در یک بنای تاریخی به طور میانگین ۱۰۰ نفر باشد و اورتوریسم محسوب نشود. اما همین ۱۰۰ نفر اگر در یک منطقه جنگلی یا ساحلی باشند باعث بر هم زدن آرامش و محیط آن جا بشوند و در نتیجه اورتوریسم تلقی بشود.

به این ترتیب می توانیم بگوییم اورتوریسم ودر صنعت گردشگری

وقتی رخ می دهد که: تعداد گردشگران بیشتر از تسهیلات و امکانات ارائه شده در یک منطقه باشد؛ و ازدحام بیش از حد گردشگر در یک مکان باعث کاهش کیفیت خدمات و رضایت و تجربه سفر بازدیدکنندگان بشود. 

بر اساس سازمان جهانی گردشگریِ سازمان ملل متحد (UNWTO)، تعداد گردشگرانی که از کشورهای دیگر دیدن می کنند هر سال ۳۰% رشد می کند. به این ترتیب از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۳۰ این رقم به ۱٫۸ میلیارد ورود توریست در سال افزایش پیدا خواهد کرد.

با توجه به این آمار، اورتوریسم در صنعت گردشگری معضلی غیرقابل اجتناب خواهد بود و به ویژه در مقاصد محبوب و پرطرفدار شاهد این معضل و ازدحام بیش از حد گردشگر خواهیم بود.

بسیاری از کشورها فکر می کنند یک سال گردشگریِ موفق حتما به معنای افزایش آمار توریست ها و مسافران است.

از طرفی به دلیل جنبه های مثبت اقتصادیِ صنعت گردشگری، اکثر دولت ها به جای آن که به فکر محدود کردن ورود گردشگران بشوند در صدد جذب بیش از پیش گردشگران خارجی و داخلی هستند.

‌ادامه دارد..

اوورتوریسم - بخش اول

 

#گردشگری  #باماگرد #برنامه_ریزی_سفر  #گردشگری_مسئولانه