شما کارخانه چاپ اسکناس خود را ساخته اید؛ زیرا #مدل_کسب‌وکار شما طراحی شده و ارزشی که به مشتری تحویل خواهید داد، مشخص گردیده است.

اکنون #چارچوب_قیمتِ آن‌چه را می خواهید بابت این ارزش پیشنهادشده از مشتری دریافت کنید، تعیین خواهید نمود.

اگر قیمت محصول خود را بسیار کم انتخاب کنید (مثلا با توجه به هزینه انجام شده)، #جریان_درآمدی مناسب ایجاد نشده و سود نخواهید کرد.

اگر هم قیمت ها را بالا اعلام کنید، مشتری‎ها را از دست خواهید داد؛ به‎ویژه در مورد محصول‌های نرم‌افزاری، هزینه انجام شده را ملاک قیمت قرار نداده و بلکه به ارزش منتقل شده توجه نمایید.

همچنین قیمت گزینه‌های دیگر مشتری که ممکن است آن‎ها را با محصول شما جایگزین کند در نظر بگیرید.

مشتری ها از جهت ترتیبی که با آن ها برخورد می کنید و علاقمندی آن ها به آزمودن یک محصول جدید به چند گروه طبقه بندی می‌شوند.

باید در قیمت‌دهی به گروه هایی که زودتر محصول شما را خریده و استفاده می کنند، انعطاف بیشتری به خرج دهید.

به یاد داشته باشید که کاهش قیمت همواره ساده تر از افزایش آن است، پس از ارایه قیمت‎هایِ اندکی جسورانه نهراسید.

در نهایت در نظر بگیرید که در این جا شما تنها چارچوب اولیه ای برای قیمت تعیین کرده اید.

با پیشبرد طراحی و افزایش اطلاعات از بازار، ممکن است سیاست‎های قیمت گذاری شما نیز تغییر کند، هرچند مدل کسب و کارتان تقریبا ثابت خواهد ماند.

 

#نوپا

#استارتاپ

#چارچوب_قیمت‌گذاری