=======================
یکی از راه هایی که برای فهمیدن #پایداری_کسب_و_کار خود دارید، محاسبه #ارزشِ_مادامالعمر_مشتری است. باید محاسبه کنید که یک مشتری چقدر برای شما سودآوری دارد، زیرا در جایی دیگر خواهید فهمید که هزینه جذب یک مشتری چیست و با داشتن این دو پارامتر، می توانید تخمین بزنید که در بازار خط مقدم ساحلی چقدر سود خواهید کرد.
برای محاسبه ارزشِ مادامالعمر مشتری باید عوامل بنیادین آن را بشناسید و درک کنید که این عوامل چگونه تغییر می کنند. برخی از این عوامل عبارتند از:
- جریان درآمدی یکباره
- جریان درآمدی تکرارشونده
- فرصتهای درآمدی اضافه
- نرخ ماندگاری
- عمر محصول
از لحاظ حسابداری ارزشِ مادامالعمر مشتری شما عبارت است از: «ارزش خالص و جاری سود شما در پنج سال نخست کسب و کار». این رقم بر حسب واحد پول به ازای هر مشتری بیان میشود.
پس از محاسبه این مقدار و با داشتن هزینه جذب مشتری، باید فاصله بین این دو شاخص آن قدر زیاد باشد که بتوان از پوشش داده شدنِ #ریسک های متعدد دیدهنشده اطمینان حاصل کرد. مثلا در صنعت تولید #نرمافزار به عنوان یک عدد استاندارد، ارزشِ مادامالعمر مشتری باید 3 برابر هزینه جذب مشتری باشد.
#نوپا
#استارتاپ
#ارزشِ_مادامالعمر_مشتری