پیشتر گفتیم که علاوه بر خریداران، باید به کاربران نهایی هم توجه کنید، اکنون می گوییم که: «تنها بر کاربران نهایی تمرکز کنید!!» با این کار لیستی از مشتریان بالقوه که منبع انرژی خرید هستند ایجاد میشود. تا میتوانید باید به روشهای متعددی این لیست را ریزتر و خردتر کنید. در گام نخست شناخت مشتریان باید سعی کنید هیچ مورد جزیی را از دست ندهید پس همواره و مداوم در مورد تیپ و نوع مشتریان خود فکر کنید و بحث نمایید.
به این فکر کنید که او کیست و چه ویژگیهایی دارد؟ چگونه رفتار میکند و مثلا چه شرح وظایف روزانهای دارد؟ در میان پاسخ همین پرسش ها جاهایی برای محصول/ خدمت خود خواهید یافت.
اما مهمترین پرسش این است:
«او چرا باید محصول/ خدمت مرا بخرد؟»
برای پاسخ به این سوال، علاوه بر بررسی مهمی که با عنوان شناخت کاربر نهایی ذکر شد، باید روی کاربردهای محصول/ خدمت خود نیز بیشتر کار کنید.
#نوپا
#استارتاپ
#شناخت_مشتری
#شناخت_بازار