-----------------------------------------------------------------

- تحصیل. چرا تحصیلات خودت رو ادامه نمی دی؟ تو آدم فهیمی هستی.

- آها! تحصیلات بیشتر فعلا مانع این چیزی می شه که الان من دریافت می کنم. ما می دونیم که از هر سفر چقدر باید لذت ببریم و این هدف رو در هر سفر با هم تعقیب می کنیم. در بیشتر مواقع ما #برنامه_پیشنهادی_سفر سایت گردشگری رو تغییر می‌دیم! ولی باور کنید بیشتری لذت رو توی راه برگشت حس می‌کنیم. وقتی تجربه جدید و موفقی رو که داشتیم در سکوت مسیر برگشت مرور می کنیم».

دو سه تا مشتری اومدن به سمت میزِ همایون.

انگار تا الان داشت با اونها صحبت می کرد، با همون لحن ادامه داد: «سلام قربان! خوش اومدید، باید این پیرهن سرخابی رو روی تن آقا پسرتون امتحان کنید. نکنه اومدید شلوار بخرید...».

من فاصله گرفتم. متوجه نگاه های بقیه همکارا روی خودم می شدم، ولی هنوز به این فکر می کردم که این همه فلسفه و نظم و دقت و حتی زیبایی برای تنظیم صحیح مسیر زندگی خود و خانواده از کجا اومده؟

اون مگه از سفرهاش چی دیده که این قدر با آب و تاب از اونا تعریف می کنه؟

من این همه مسافرت تفریحی و غیرتفریحی رفتم، ولی تصاویری که اون برای من ترسیم می کرد، برای من کاملا بدیع و تازه بود.

‌فرق ما چیه واقعا؟؟

همایون رهبر -  قسمت چهارم